Czym i gdzie naprawiać auto?

iepski. Niektórych z nich po prostu nie da się uniknąć, jedna gdy już się przydarzą, warto odpowiednio zareagować. Niektóre z nich można naprawić w zaledwie kilka godzin, ale inne wymagają specjalistycznego sprzętu oraz umiejętnoś

Czym i gdzie naprawiać auto?

Gdzie najlepiej naprawiać samochód?

Czasem nasze auta wymagają napraw. Pewne usterki i awarie przytrafiają się każdemu z nas, jednak nie oznacza to od razu, że nasz samochód jest kiepski. Niektórych z nich po prostu nie da się uniknąć, jedna gdy już się przydarzą, warto odpowiednio zareagować. Niektóre z nich można naprawić w zaledwie kilka godzin, ale inne wymagają specjalistycznego sprzętu oraz umiejętności, które posiadają jedynie odpowiednio wykształceni w tym zakresie specjaliści. Gdzie najlepiej oddać nasz samochód, by był naprawiony tak, jak należy? Odpowiednim miejscem będzie sprawdzony warsztat mechaniczny, a znajdziemy ich obecnie bardzo wiele. Wystarczy tylko popytać znajomych lub poszukać ogłoszeń, a wszystko to zajmie nam niewiele czasu.


Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


Wikipedia o dmuchawie śrubowej

Dmuchawy śrubowe

Dmuchawy śrubowe to nowa generacja dmuchaw. Wykorzystują one konwencjonalną metodę sprężania wewnętrznego za pomocą tłoków śrubowych (powszechnie używaną w sprężarkach wyporowych), lecz w mniejszej skali. Ponieważ cały proces sprężania zachodzi wewnątrz, wymagana jest mniejsza ilość energii potrzebnej do przemieszczenia sprężonego powietrza do urządzenia odbiorczego w porównaniu do dmuchaw Rootsa. Inną korzyścią, wynikającą z zastosowania dmuchawy śrubowej, jest znaczne obniżenie poziomu hałasu. Urządzenie generuje dźwięki o natężeniu 75 dBa, podczas kiedy konwencjonalne dmuchawy rotacyjne wytwarzają od 85 dBa do 90 dBa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa