Makijaż na ważne uroczystości
Zarówno gabinety kosmetyczne, jak i indywidualne kosmetyczki najczęściej oferują nam wiele usług w zakresie wykonywania profesjonalnego makijażu. Jest to niewątpliwie bardzo często wybierana przez klientki takich zakładów usługa, o ile nie najczęstsza. Co sprawia, że wiele kobiet decyduje się na wykonanie profesjonalnego makijażu? Przede wszystkim, wykonany przez specjalistkę makijaż to prawdziwe arcydzieło w tej dziedzinie. Dzięki pracy makijażystki możemy ukryć swoje defekty i wydobyć najpiękniejsze cechy swojej urody. Trudno zrobić to samodzielnie. Dodatkowo, taki makijaż jest o wiele bardziej trwały i nie ulega zniszczeniu nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Warto więc zdecydować się na taki makijaż, jeśli chcemy wyglądać naprawdę zjawiskowo.
O historii szamponu do włosów
Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.
Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.
W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.
W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.
Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.
Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon
Najważniejsze kosmetologiczne zabiegi
W ramach kosmetologii upiększającej wykonywane są np. manicure i pedicure kosmetyczny, makijaż okolicznościowy i trwały, przedłużanie i zagęszczanie rzęs czy henna na brwi i rzęsy. Do tej grupy zalicza się też różnego rodzaju depilacje owłosienia.8 Kosmetologia pielęgnacyjna to zabiegi kosmetyczne, między innymi o działaniu rewitalizującym, regenerującym czy liftingującym, które mają na celu utrzymanie elastyczności skóry i mięśni czy zapobieganie powstawaniu bruzd i zmarszczek. Reprezentatywnymi zabiegami z tej podgrupy są mikrodermabrazja, złuszczanie naskórka czy maski.9 W zakres kosmetologii leczniczej wchodzi terapia schorzeń (zwykle jako wsparcie leczenia dermatologicznego):
zmian barwnikowych skóry (bielactwo nabyte, ostuda, piegi, plamy na grzbiecie dłoni, tatuaż);
uszkodzeń skóry pochodzenia mechanicznego (modzel, nagniotek);
zaburzeń wydzielania potu, chorób łojotokowych skóry (łojotok, łupież owłosionej skóry głowy, łojotokowe zapalenie skóry, trądzik młodzieńczy, przyustne zapalenie skóry);
zmiany w strukturze włosów (siwienie, uszkodzenia włosów i owłosionej skóry głowy);
zmian w obrębie paznokci (bruzdowanie podłużne, bruzdowanie poprzeczne, wrastający paznokieć) itp.10
W łagodzeniu objawów tych schorzeń kosmetolodzy wykorzystują m.in. mezoterapię, radiofrekwencję czy peelingi medyczne.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kosmetologia#Najwa.C5.BCniejsze_zabiegi