Systemy badań telefonicznych w praktyce

ukających firm zewnętrznych wykonujących tego typu usługi.Encyklopedia internetowa. Hasło: System Informacji MarketingowychSystem informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz

Systemy badań telefonicznych w praktyce Firmy typu umożliwiają prowadzenie sprzedaży telefonicznej i rozmów telefonicznych opierając się o indywidualne skrypty do prowadzenia statystyk. To świetna opcja dla średnich biznesów, szukających firm zewnętrznych wykonujących tego typu usługi.

Encyklopedia internetowa. Hasło: System Informacji Marketingowych

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.

System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych


Definicja i cele badań marketingowych

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.

Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe


Szeroki termin: Marketing

Marketing to bardzo szerokie pojęcie obejmujące wszystkie działania firmy związane z promocją, badaniami opinii, reklamą. Krótko mówiąc jest to temat rzeka, który stale się powiększa o nowe zagadnienia i terminy, ponieważ metod promocji (marketingu) jest coraz więcej i przybierają coraz to inne formy.

Nowością może być np. odwrócony product-placement, albo dość świeżym pojecie jest marketing internetowy. Firmy marketingowe prześcigają się w swojej ofercie, aby oferować swoim klientom nie tylko dużą ilość usług orbitujących wokół marketingu, ale również ich wysoką jakość.